Två dagar in på sommarlovet var det någon som plingade på dörren. Det var en motorcykel vid namn bäbis samt Jonathan som kommit. "kom nu då!"  sa dom och jag tog mitt pick och pack och så satte jag mig på bäbis bakom Jonathan och så körde vi iväg. 
Vi var ganska pepp och gjorde ett halvkaxigt inlägg på dä fäjsbok. 
(något i stil med soo long suckers. Det är ju oerhört viktigt att poängtera hur otroligt Balla och Tuffa vi var)
 
Vi kom så långt som till ett fik på en väg mot Örebro eller nåt som hette café 91:an. Där drack vi fantastiskt kaffe och tjötade ett slag med ägaren. Han hade visst varit med i tv med sitt café. Fint tyckte vi :) stämningen var god men vi va lite varma och sega. 
Jonathan va söt ändå, trots SVETTIG!  Jag var inte lika söt men det finns ju ingen bild på. Gött. 
 
Nåväl, ägaren berättade om att han sett hur många motorcyklar som helst på väg till Strängnäs.  Så vi drog såklart dit. Tappade bort oss lite på väga men vafan d det va ju SEMESTER FÖRFAN! I staden var det så himla möööösiiiiigt och vi slog oss ner på en gräsplätt och käkade hamburgare och kollade på ett band som uppträdde på scenen. Typ 15 bast eller nåt. Fett jävla gulliga och duktiga. Där träffade jag även min gamla gymnasielärare Paul helt random. Det var kul. Sen sjöng vi med för en av kidzen i bandet fyllde år (även Pauls systerson. Kört).  Vi låg sedan kvar ett tag i gräset och Jonathan gick och köpte proviant. Vi skulle nämligen bo i tält hela vecky och behövde naturligtvis BÖNOR. 
Fresh face sitter och lökar i gräset med en inbjudande min. 
 
Sen fick vi för oss att solen skulle gå ner, så vi hoppade upp på bäbis och drog iväg till närmsta skog och satte upp vårt fäjna (eller ok, Jonathans) tält. Tältplatsen va mycket fin.
Jonathan kryper runt på marken och tuggar på något sattyg. Tippar på bulle eller bajs. 
 
 
Nåväl. Vi gick runt lite i skogen, lyssnade på en radioteater från 70-talet om gamla grekiska gudar, kissade i lite träsk och sen poppade vi en fulskumpa som under glada tillrop konsumerades i tältet. 
Fräscha, snygga och astöntiga. Ungefär. 
Hej- sa jag till en mygga 
Nej- sa Jonathan till samma mygga
...- sa myggan. 
 
Sen däckade vi allihopa (exl myggan som FUCKADE UR PÅ MITT ÖRA!)  och sov ända tills.... 
 
 
 
 
 
 
NÄSTA DAG!  WOOOOOOOO 
 
Jag och bäbis poserar fint. 
 
Föga förvånande var vi trötta på myggen just där och bestämde oss för att dra vidare på stört. Vi beslöt att pipa till Örebro och hälsa på min fina Fanny som bor där (men inte länge till, snart är hon hemma i hufudstada igen och fånar sig med mig <3) 
 
Vi tappade bort oss lite på flit, såg en orm (ljug, jag VILLE se en orm), massa kor slirade runt och kom tillslut fram. I Örebro va det fett jävla varmt så vi parkerade bäbis hos fanny, tog med oss badkläder och drog ner till en brygga i närheten i hopp om ett dopp. (det rimmade maddafakka).  
Vattnet va dock vidrigt så vi nöjde oss med att lyssna på musik och äta typ thaimat ett slag. 
GuLliZar.jpg 
 
 
Sen blev vi trötta på varandra (SKOJA!)  och vi pussade på fanny och åkte vidare för att hitta nästa sovplats för natta. 
Efter lite letande och svordomar (anledning GPS) hittade vi typ den finaste lilla platzu där vi trampade ner gräs, fällde ut tälta och ba carpade diem ett slag.
 
 de va ju VATTEN DÄR!!!!!? ;'';(;#;-:(;)_'";#:?:-;():):
 
Ungefär så. Jag blev ett orakel 
Gillar mitt hår som är som känsliga spröt som ba KÄNNER AV OMGIVNINGEN. Typ. Vi roade oss med att laga mat på stormis (kulinariskt genidrag med snabbnudlar, bönor och färsk citron), dricka folkisar och berättade spökhistorier tills vi båda va så rädda att vi ej vågade oss utanför tältet för att kissa. Hehe. Vi fick lugna ner oss med lite högläsning ur fogelström och sen vare faktiskt sängdax. 
 
Dagen kom denna gång med och vi spenderade morgonen med att bada, ligga på en brygga och kolla på salamandrar. Dom va söta. Försökte även mata svanar med bullar men dom jävla idioterna hajade ju ca ingenting och sjappade. SKYLL ER SJÄLVA skrek vi och sen satte vi oss på bäbis och åkte vidare. 
Vi åkte ett tag, tog det roligaste namnet på kartan och satte styr mot det. Minns inte vad det lilla samhället hette (FÖRLÅT! Men jag minns faktiskt väldigt lite i allmänhet, är inte dryg, är bara korkad) men där var det banne mig dött. Det enda "livstecknet" vi såg (med undantag för olika boskap) var ett tält någon bundit fast i en soptunna. Det fladdrade i vinden på ett dramatiskt sätt. :) sen hittade vi typ den FINASTE platsen och trots att det va rätt långt till solnedgången kunde vi inte låta bli. Det va nämligen en äng.
 
Härlia live, tjöt jag och carpade lite mer diem.
 
Vi hittade en liten gräsplätt med bajs på som vi fällde upp tältet på. 
 
Sen blev jag faktiskt SJUK!  Lite feber och det va löjligt som fan. Morgonen efter vi vaknat va det värre och jag skulle skära en citron och ba CUTTADE upp min jävla hand!  Då åkte vi hem :( synd. Men det var en fin liten resa även om det bara va tre dagar. Kommer lätt göra om'et nån gång :) vill även skaffa eget mc-kort så jag kan köra min egen bäbis. Och det var från den resan. 
 
TACK OCH HEJ 

Kommentera

Publiceras ej